İlkokul Avrupa Ülkeleri Okuma Etkinliği Boyama Haritası

Kızımın sınıfı için hazırladığım avrupa ülkeleri okuma etkinliği boyama haritası. Kitap okudukça listeye adını yazıyor ve sıradaki ülkeyi haritadan bulup boyuyor. Böyle etkinlikler bazı çocukların hoşuna gidiyor. Benim ki de onlardan biri. Etkinlik dosyasını aşağıdaki bağlantıdan indirerek çıktı alabilirsiniz.

avrupa-ulkeler-okuma-etkinlik.pdf (17 indirme)

Fotoğraflarla bilgisayarın tarihi görseli/infogram’ı (3.8m X 0.8m)

bilgisayarın tarihi gelişimi görseli
Bilgisayarın tarihi gelişimi görseli 382cm x 80cm (3.8m x 0.8m) ölçülerinde

Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Güven Demir tarafından tasarlanmış olan infogram’ın, PSD (photoshop kaynak dosyası) boyutu çok fazla olduğu için (1.41GB) ancak JPG halini paylaşabiliyorum.

Temel Seviye Arduino (Mikrodenetleyici) Kursu Test Sınavı Soruları

Bir süre önce tamamladığımız 30 saatlik kursun sınav sorularını paylaşıyorum. Telif hakkı yoktur, güle güle kullanabilirsiniz. Sınavın cevap anahtarını ise sayfanın sonundaki bağlantıdan indirebilirsiniz.

  1. Açık kaynak Arduino geliştirme kartları hangi ülke tarafından geliştirilmektedir?a)KKTC b) Belarus   c) İtalya  d) Türkiye
  2. Açık kaynak Arduino geliştirme kartlarında kullanılan mikrodenetleyici çipini hangi firma üretmektedir?
    AMD c) BEKO  d) ATMEL(MİCROCHİP)  e) Intel
  3. Arduino UNO geliştirme kartında kaç adet dijital giriş/çıkış pini vardır?
    a) 11 b) 12  c) 13  d)20
  4. Arduino UNO geliştirme kartında kaç adet analog giriş pini vardır?
    a) 4  b) 5  c) 6  d) 7
  5. Arduino UNO geliştirme kartında kaç adet analog çıkış pini vardır?
    a) 0  b) 1  c) 2  d) 3
  6. Arduino UNO geliştirme kartında kullanılan mikrodenetleyici hangisidir?
    a) AtMega328    b) Atmega2560
    c) Atmel378         d) ATmega328
  7. Arduino UNO da kullanılan ATmega328 mikrodenetleyici çipinin programı depolamak için kullandığı Flash hafızanın boyutu ne kadardır?
    a) 8bit b) 16Byte  c) 2KB   d) 32KB
  8. Arduino UNO da kullanılan ATmega328 mikrodenetleyici çipinin saat frekansı (çalışma hızı) kaç Hz’dir?
    a) 16MHz b) 32MHz  c) 80MHz d) 2MHz
  9. Arduino geliştirme kartına enerji verildiği ilk anda sadece 1 kere çalışan alt programın adı nedir?
    a) begin() b) setup()  c) start()  d) loop()
  10. Arduino geliştirme kartı çalışmak için ihtiyaç duyduğu enerjiyi bir PC’nin USB portundan sağlayabilir. USB portundan sağlanan enerji kaç volttur?
    3v b) 5v  c) 9v  d)12v
  11. Arduino programında gecikme yaratmak için kullanılan komut hangisidir?
    A) pinMode() b) digitalWrite();  c) delay() d) for()
  12.  Aşağıdaki bekletme komutlarından hangisi arduino programının 1,5 saniye gecikmesine yol açar?
    a) delay(1.5); b) delay(150);
    c) delay(1500)  d) delay(1500);
  13. a) for (pin=0; pin<=13; pin++)
    b) for (pin=0, pin<=13, pin++)
    c) for (pin=0, pin<=13, pin=pin+1)
    d) for {pin=0; pin<=13; pin++}

14) Bir Arduino C programı için aşağıdakilerden hangisinde başlangıç değeri 100 olan sure adında bir değişken doğru tanımlanmıştır?
a) int sure=100;         b) int sure 100;
c) int sure<=100        d) int süre 100;

15) Standart arduino alt programlarından birisi olan setup() hakkında yazılanlardan hangisi yanlıştır?
a) Arduino programın çalışabilmesi için gerekli değildir
b) Arduino enerjilendiğinde bir kere çalışır.
c) Arduino enerjilendiğinde sürekli olarak çalışır.
d) Arduino kartı resetlendiğinde yeniden çalışır.

16) Standart arduino alt programlarından birisi olan loop() hakkında yazılanlardan hangisi yanlıştır?
a) Arduino programın çalışabilmesi için gereklidir.
b) Arduino enerjilendiğinde bir kere çalışır.
c) Arduino enerjilendiğinde sürekli olarak çalışır.
d) Arduino kartı resetlendiğinde yeniden çalışır.

17) Aşağıda for() döngüsü için söylenenlerden hangisi yanlıştır?
a) Diğer şıkların hepsi yanlıştır
b) Başlangıç ve bitiş değeri belli işlerin yapılması için kullanılır
c) Bir şarta bağlı olarak tekrarlanması gereken işlerin yerine getirilmesinde kullanılır.
d) Belli sayıda tekrar eden işlerin yaptırılması için kullanılır.

18) Arduino serisi mikrodenetleyicili geliştirme kartları için söylenenlerden hangisi yanlıştır?
a) Atmel firmasının ürettiği bir mikrodenetleyicidir.
b) ATmega serisi bir mikrodenetleyiciye sahiptir.
c) Elektronik ve programlamayı öğretmek ve sevdirmek için çıkartılmıştır.
d) Arduino serisinin ilk ve en temel geliştirme kartıdır.

19) Arduino’nun bir I/O pinini çıkış olarak ayarlamak için hangi ifade kullanılır?
a) INPUT                        c)OUTPUT
d)INPUT_PULLUP         e) INPUT_PULLDOWN

20) Arduino’nun bir I/O pinini giriş olarak ayarlamak için hangi sabit kullanılır?
a) pinMode                   c)OUTPUT
d)INPUT_PULLUP         e) INPUT_PULLDOWN

21) PULLUP terimi için söylenenlerden hangisi yanlıştır?
a) Bir direnç vasıtasıyla I/O pinindeki lojik belirsizliği gidermede kullanılır
b) Bir direnç Vdd/Vcc ile I/O pini arasına bağlandığında bağlı olduğu pini lojik-0’a çeker
c) Bir direnç  Vdd/Vcc ile I/O pini arasına bağlandığında o pini lojik-1’e çeker
d) Kullanıldığı devrenin ortak KATOT olması durumunda fazladan enerji tüketimine yol açar.

22) PULLDOWN terimi için söylenenlerden hangisi yanlıştır?
a) Bir direnç vasıtasıyla I/O pinindeki lojik belirsizliği giderdeme kullanılır
b) Bir direnç  GND ile I/O pini arasına bağlandığında o pini lojik-0’a çeker
c) Bir direnç  GND ile I/O pini arasına bağlandığında o pini lojik-1’e çeker
d) Kullanıldığı devrenin ortak ANOT olması durumunda fazladan enerji tüketimine yol açar.

23) Arduino C’de Bir I/O pininin giriş/çıkış modlarını ayarlamak için hangi komut kullanılır?
a) delay()  b) digitalRead()  c) pinMode()  d) digitalWrite()

24) Arduino Uno’nun analog pin grubu için söylenenlerden hangisi yanlıştır?
a) 6 adet analog giriş pini bulunur
b) Herbir girişin çözünürlüğü 10 bit’tir.
c) Lojik (1/0) giriş/çıkış için kullanılmaz
d) Dış ortamdan alınan anolog değerlerin dijitale çevrilmesi için kullanılır (ADC)

25) HC-HR04 sensörünün kullanım amacı aşağıdakilerden hangisidir?
a) Su seviyesi ölçmek
b) Ses şiddeti (dB) ölçmek
c) Mesafe ölçmek
d) Sıcaklık ölçmek

26) HC-HR04 ultrasonik mesafe sensörü kaç volt ile çalışır?
a) 1.2v     b)3.3v     c)9v     d)5v

27) HC-HR04 ultrasonik sensörünün pin bağlantı isimlendirmesi aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
a) Vcc-Trig-Echo-Gnd
b) Vcc-N/C-Data-Gnd
c) Vcc-In-Out-Gnd
d) Vcc-Latch-Data-Gnd

28) HC-HR04 ultrasonik mesafe sensörünün Trig isimli pini hangi amaçla kullanılır?
a) Ultrasonik (kulağımızın duyamayacağı) ses dalgasının sensörden gönderilmesini sağlar.
b)  Gönderilen ultrasonik (kulağımızın duyamayacağı) ses dalgasının geri döndüğü bilgisini  sağlar.
c) Sensörün enerji ile beslenmesini sağlar.
d) Sensörün şase bağlantısını sağlar.

29) HC-HR04 ultrasonik mesafe sensörünün Echo isimli pini hangi amaçla kullanılır?
a) Ultrasonik (kulağımızın duyamayacağı) ses dalgasının sensörden gönderilmesini sağlar.
b)  Gönderilen ultrasonik (kulağımızın duyamayacağı) ses dalgasının geri döndüğü bilgisini  sağlar.
c) Sensörün enerji ile beslemenmesini sağlar.
d) Sensörün şase bağlantısını sağlar.

30) Arduino C’de lojik giriş olarak ayarlanmış bir pin’in değerini okutmak için kullanılan komut aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
a) okunan = analogRead(D0);
b) okunan = analogWrite(D1)
c) okunan = digitalRead(D1);
d) okunan = digitalWrite(D1);

31) Aşağıda pulseIn(D0, LOW) komutu hakkında söylenenlerden hangisi doğrudur?
a) D0 lojik giriş pininin lojik 0’dan lojik 1’e geçme süresini ölçer
b) D0 lojik giriş pininin lojik 1’den lojik 0’a geçme süresini ölçer
c) D0 lojik giriş pininin önceki lojik durumundan bağımsız olarak 1’e gitme süresini ölçer
d) D0 lojik giriş pininin önceki lojik durumundan bağımsız olarak 0’a gitme süresini ölçer

32) Aşağıdakilerden hangisinde pulseIn() komutunun geriye döndürdüğü süre değerinin birimi doğru verilmiştir?
a) saniye  b) mili saniye c) mikro saniye d) nano saniye

33) Aşağıda Arduino C’de kullanılan Serial.begin(9600) komutu için verilen  bilgilerden hangisi doğrudur?
a) Mikrodenetleyicinin seri portunu 12KByte/sn hızında seri iletişim için başlatır.
b) Mikrodenetleyicinin seri portunu 1.2KByte/sn hızında seri iletişim için başlatır.
c) Mikrodenetleyicisinin seri portunu 1200 Byte/sn hızında seri iletişim için başlatır.
d) Mikrodenetleyicisinin seri portunu 96KByte/sn hızında seri iletişim için başlatır.

34)  Aşağıdaki Arduino C’ kodunun anlamı nedir?

// loop fonksiyonu tekrar ve tekrar sonsuza kadar çalışır

  1. a) Bir komuttur
    b) Tek satırlık açıklama/yorum ifadesidir
    c) Fonksiyon tanımıdır
    d) Karadenizin nefis muhlamasıdır

35) Aşağıdaki Arduino  Uno geliştirme kartı için verilen Arduino C kodu için şıklarda söylenenlerden hangisi doğrudur?

digitalWrite(14, HIGH);

  1. a) 14 numaralı dijital pin’i lojik 1 yapar
    b) 14 numaralı dijital pin’i 5v yapar
    c) 14 numaralı dijital pin’i lojik 0 yapar
    d) Diğer seçeneklerin hepsi yanlıştır36) 13 numaralı Dijital pini çıkış olarak ayarlayan Arduino C kodu aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
    a) digitalWrite(13, 1) b) pinMode(13, INPUT);
    c) pinMode(13, OUTPUT);  d) digitalRead(13, 1);

37) 13 numaralı Dijital pin’deki lojik değeri okuyan Arduino C komutu aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
a) digitalWrite(13, 1)  b) pinMode(13, INPUT);
c) pinMode(13, OUTPUT);  d) digitalRead(13);

38) Arduino Uno geliştirme kartında yer alan ADC (analog giriş) ‘lerin çözünürlüğü nedir?
a) 8bit b) 10bit c) 12bit d) 16bit

39) Aşağıda Fotodirenç için söylenenlerden hangisi yanlıştır?
a) Işık miktarı arttıkça direnci artar
b) Işık miktarı arttıkça direnci azalır
c) Işık miktarına göre direnci değişir
d) Pasif bir elektronik devre elemanıdır

40) Arduino Uno geliştirme kartında lehimli kaç adet  Gnd pini mevcuttur?
a) 1   b)2   c)3   d)4

Mesleki Yabancı Dil Dersi (Bilişim Teknolojileri Kelime Bulmacaları)

 

Çoğu insan puzzle çözmeyi sever. Kelime bilgisi sınavlarını daha zevkli hale getirmek için puzzle şekline getirebilirsiniz. Böylece öğrenciler kelimeler hakkında daha fazla düşüneceklerinde ve daha kalıcı olacaktır. Aşağıda FindThatWord adlı ücretsiz program ile oluşturduğum kelime bulmacaları ve cevapları yer alıyor. Mesleki ingilizce dersinin modüllerinde geçen kelimelerden oluşturduğum 7 adet bulmacanın kaynak dosyalarını da program ile beraber veriyorum. Arşivin içinde png dosyalarını da bulabilirsiniz. Umarım faydalı olur.

MASCIL (Mathematics and Science in Life) Projesi

Milli Eğitim Bakanlığından gelen duyuru yazısında:

“Avrupa Birligi ERASMUS+ Programı tarafından desteklenen MASCIL (Mathematics and Science in Life) Projesi 31.12.2016 tarihinde tamamlanmıştır. Proje kapsammda gelistirilen egitim dökümanları www.mascil-project.eu  adresli web sitesinde okul ve ogretmenlerimizin açık erişimine sunulmuştur. İngilizce olan proje dökümanları proje ortağı Hacettepe Universitesi Egitim Fakültesi tarafıdan ücretsiz olarak tercüme edilecek ve yayınlanacaktır.

Ayrıca www.scientix.eu adresindeki site STEM (Science Technology Engineering Mathematics- FeTeMM- Fen Teknoloji Matematik Mühendislik) alanıda 40’dan fazla projede gelistirilen eğitim materyallerini içermektedir. Türkiye’nin katılmadığı çok sayıda proje bulunmakta olup, STEM amaçlı örnek yer almaktadır. Bu egitim materyallerinden seçeceklerinizi SCIENTIX web sitesinden istek yaparak ücretsiz olarak tercüme edilmesini isteyebilirsiniz. Tercüme için en az 3 ogretmenin aynı egitim materyalini tercih etmesi için bu web sitesi üzerinden talepte bulunulması gerekmektedir.”  …Denilmekte.

Çalışma sonuç dökümanlarına kısaca göz gezdirdikten sonra kayıtlarım arasına alma ve paylaşma gereği duydum. Tüm çalışmaları ingilizce olarak incelemek için buraya yazıda belirtildiği üzere çevirisi yapılanları görmek için de buraya tıklayabilirsiniz.

Proje ortağı Hacettepe Üniversitesi’nin duyurusu:

  • MASCIL öğretmen çalıştaylarına katılmak istiyorsanız ve/veya her ay düzenli olarak “Ayın Problemi”ne ulaşmak istiyorsanız siteyi düzenli olarak takip ediniz. Aşağıdaki linki kullanarak uluslararası tartışma forumuna gidebilirsiniz.
  • Mascil etkinliklerinden haberdar olmak ve/veya katılmak istiyorsanız lütfen formu doldurunuz
  • Ayın Problemi uluslararası tartışma forumu.
  • Yaşam için STEM (STEM for Life) temalı STEM & Makers fest/expo Türkiye 2016
    & 2. STEM Öğretmenler Konferansı 3-4 Eylül 2016 tarihlerinde düzenledi. Ayrıntılı bilgi için http://www.stemandmakers.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Mascil Diyagramı

Bilişim Teknolojileri Alanı – Öğretici Masaüstü Arka Planları (Wallpapers)

Mesleki ve teknik anadolu liseleri bilişim teknolojileri alanı öğrenci bilgisayarlarında slayt masaüstü resmi olarak kullanılmak üzere Güven Demir hocamız tarafından hazırlanan özgün ve öğretici arka planları değerli hocamızın izni ile paylaşıyorum.

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

آل عکس
آل عکس

 

 

Web Tabanlı Eğitsel Matematik Oyun Siteleri

Hem matematik öğrenmek hem de ingilizceyi geliştirmek için:

 

İngiltere ilkokullarda programlama derslerine başlıyor

Yeni ekonomik düzenle birlikte kod okuryazarlığı ve teknolojiye hakimiyetin ilerleyen yıllarda hem şirketler hem de ülkeler tarafından en çok aranacak meziyetlerden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Küçük yaştaki çocukları yazılımla tanıştıran büyük şirketler ve yine bu şirketlerin yazılımcıları bünyesine çekmek için düzenlediği çeşitli yarışmaları bir kenara koyacak olursak, son yıllarda sivil toplum kuruluşları ve devlet kurumlarının da konuyla ilgili çabası fazlasıyla ilgi çekici boyutlarda. Sivil toplum kuruluşları boyutunda bir örnek olarak da Webrazzi’de daha önce ele aldığımız Code.org’u söyleyebiliriz.

Devlet kurumları seviyesinde ise geçtiğimiz günlerde Birleşik Krallık’tan oldukça ses getiren bir hamle geldi. Eğitim Bakanlığı, ilk ve ortaöğretim için programlama derslerini duyurdu.

cocuklara-programlama-egitimi

Bu düzenlemeyle ilgili öğretmenlerin ve basının tepkisi, halihazırdaki öğretmenlerin öncelikle kendileri için programlama eğitimi alıp daha sonrasında bilgilerini çocuklara aktaracak olması gibi konular hala tartışılmaya devam ediyor. Ancak her şeye rağmen Birleşik Krallık’ta atılan bu adımın ne denli önemli ve örnek alınası olduğunu tartışmaya sanırım gerek yok. Bu arada proje için Birleşik Krallık kasasından 15 milyon TL’nin üzerinde bir rakamın çıkacağını da ekleyelim.

Tabii ki de yaklaşık olarak 7-15 yaş arasında olan çocukların programlama eğitimi görmesi bu çocukların kayda değer bir kısmının yazılımcı olacağı anlamına gelmiyor. Ancak yine de programlama ile tanışan çocuklar konu hakkında bilinçleniyor ve en önemlisi yazılımcı olmasa bile yan rollerde -proje/ürün yönetimi, test mühendisliği, iş analistliği…- ya da sektör içinde geleceklerini konumlandırabiliyorlar. Unutmamak gerekiyor ki odağında yalnızca yazılım olan şirketlerde bile çoğu zaman çalışanların yarısı bile yazılımcı değil.

Konuyla ilgili olarak ABD’nin bazı eyaletlerinde de benzer kararların alınmaya başlandığına değinmekte yarar var. Her ne kadar şu an sektörel gündemimizin büyük bir kısmını yeni internet yasası kaplıyor ve yazılım dünyasında da okullarda verilecek programlama eğitiminin ‘nasıl’ olması gerektiğinden önce konuşulması gereken çok başka şeyler olsa da; darısı başımıza.

Görsel kaynaklar: telegraph.co.uk ve theguardian.com
Kaynak: http://webrazzi.com/2013/03/05/kod-okuryazarligi/

Proje: Programlama Öğretiminde Küresel Eğitime Uyumun Geliştirilmesi

15 günlük zihin işkencesi bitti, “PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNDE KÜRESEL EĞİTİME UYUMUN GELİŞTİRİLMESİ” Avrupa Birliği veritabanına girdi 23:56 itibariyle. Bu uzun ve sancılı süreçte desteklerini esirgemeyip sabır gösteren başta sevgilim, presensim Birsel Koca ‘ya, sonra Abla Yoldaş İdil Idil Korkmaz Kefeli, çiçek gibi insan Ahmet Ahmet Ese‘ye, Marksist Fikir Toplulukları Federasyonu nun genç başkanı güzel devrimci Derya Koca‘ya sevgili Hasan Hasan Dagidir öğretmenime, tüm ortak kurumların koordinatörü arkadaşlarıma ayrıca ulusal ajansımızın uzmanlarına Eurodesk TURKEY teşekkür ediyor. Hepsinin al yanaklarından öpüyorum. Sevgiler..

Okumaya devam et “Proje: Programlama Öğretiminde Küresel Eğitime Uyumun Geliştirilmesi”

Hour of Code: Kodlama Saati ile 4’ten 104’e Herkes için Programlama

Kodlama Saati 180’den fazla ülkede gerçekleşen 10 milyonlarca öğrenciye ulaşmış küresel bir harekettir. Herkes dünyanın herhangi bir yerinde herhangi bir Kodlama Saati etkinliğini organize edebilir. Bir saatlik dersler 30’dan fazla dile çevrilmiştir. 4’ten 104 yaşına kadar herkes için.

Türkiyede gerçekleştirilen kodlama saati etkinliklerini buradan görebilirsiniz.

Okumaya devam et “Hour of Code: Kodlama Saati ile 4’ten 104’e Herkes için Programlama”

Scratch: Programlama öğrenmenin zevkli ve kolay yolu

scratch_logo

Özellikle meslek liselerinin ilk yılında verilmeye çalışılan programlama mantığını öğrenmek öğrenci açısından bazen zor olabiliyor. Scratch programı Türkiye’de henüz yaygın olmasa bile dünyada uzun zamandır programlama öğretiminde tercih edilen bir yazılım olmuş (2003-2007). Scratch ile tüm programlama dillerinde ortak olan değişken, koşul ifadeleri ve döngüler gibi temel kavramlar blok şekiller ile ifade edilerek, bu şekiller uygun sırada bir araya getirilerek algoritma süreci gerçekleştiriliyor. Bir başka tanımla Scratch Nedir? cevabı S. Ali Çelem tarafından şöyle verilmiş:

MIT Medya Laboratuarında geliştirilen Scratch Logo programlama dilinin en gelişmiş örneklerinden birisidir.Scratch bir grafik programlama dilidir. Okuma-yazma bilen yada yeni öğrenmeye başlayan her çocuk Scratch’i kolaylıkla öğrenebilir.

Scratch ile çocuklar teknolojiyi çok daha akıcı bir şekilde kullanmayı ve teknoloji ile yaratmayı öğreneceklerdir. Çocukların kullandığı multi-medya araçlarının çoğu daha önceden başkaları tarafından yapılır ve bir paket olarak çocukların önüne gelir. Çocuklar multi-medya ürünlerini sadece tüketirler.

Scratch çocukların kendi multi-medya tasarımlarını yapmalarını, karşılaştıkları gerçek hayat problemleri karşısında teknolojiyi kullanarak yaratıcı çözümler ortaya koymalarını ve kendilerini değişik şekillerde ifaderek 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını sağlar.

Okumaya devam et “Scratch: Programlama öğrenmenin zevkli ve kolay yolu”

Okul Öncesi Çocuklar için iPad Uygulamaları

3592732.bin_

Teknoloji, hayatın her alanına girmiş durumda. Bilgisayarlar, akıllı telefonlar, üç boyutlu yazıcılar, yeni tıbbi cihazlar, yazılımlar, elektrikli otomobiller vs. birçok alanda olmazsa olmaz oldu.

Eğitimde teknoloji de artık vazgeçilmez oldu.

iPad internette gezinmek, film izlemek, sosyal medya hesaplarında gezinmek ve bazende iş yapmak için harika bir cihazdır.

Bu kadar güzel biz cihaz olduğu için çocuklarımızın ellerinden de iPad ler düşmez oldu.

Bizlerde okul öncesi öğretmenlerimizle birlikte çocuklarımızın gelişiminde etki sağlayacak uygulamaları eğlenerek oynayabilecekleri – gelişimlerinde katkı sağlayacak eğitici uygulamaları seçtik.

Okumaya devam et “Okul Öncesi Çocuklar için iPad Uygulamaları”

Çocuklarımızı programcı olarak büyütmek

Henüz okula başlamadan bilgisayar programlamayı öğrenen bir nesle karşı tüm öğrencilere tablet dağıtırsak şansımız olabilir mi?

Şu anda dünyanın en büyük ekonomik gücüne sahip küresel teknoloji firmalarının hepsinin temelindeçok basit bir mantık yatıyor; bir klavye ile yazılmış bilgisayar kodları.

Okumaya devam et “Çocuklarımızı programcı olarak büyütmek”

Çocuklarınıza Kod Yazmayı Öğretin

codingGünümüz çocukları bir yaşından itibaren teknolojik cihazları kurcalamaya başlıyorlar. Özellikle tablet gibi dokunmatik cihazları iki yaşından itibaren kullanmayı öğreniyorlar. Dört yaşında kuşları sapanla fırlatarak domuz avlamakta ustalaşıyorlar. İlkokula gidince arkadaşları ile internette sohbet etmeye başlıyorlar. Ortaokul çağına geldiklerinde ise sadece bilgisayar oyunu oynamakla yetinmeyip kendi oyunlarını yaratmak istiyorlar. Bazıları yaratıyor da; Mesela Mark Zuckerberg ortaokulda arkadaşlarının çizdiği karakter ve resimleri bilgisayar oyununa dönüştürmek için kod yazmaya başlamış.

Bilgisayar programlamayı öğrenmek korktuğunuz kadar zor değil, en azından dijital nesil için… Zuckerberg’e program yazmayı 9 yaşındayken dişçi babası öğretmiş ama çocuğunuzun kodlama öğrenmesi için sizin yazılım yapmayı bilmeniz şart değil. Bunun için dünyada birçok başarılı uygulama var:

Okumaya devam et “Çocuklarınıza Kod Yazmayı Öğretin”

GCompris – Ücretsiz Eğitici Yazılım

GCompris içerisinde 2-10 arası çocuklara yönelik yüzden fazla eğitici faaliyet ve oyun bulunduran kaliteli bir program ve çocuk paketi. Bu paketin içerisinde bulunan başlıca kategoriler kısaca şöyle:

  • Bilgisayarı keşfetmek: klavye, fare ve birçok fare hareket, …
  • Aritmetik: hafıza tablosu, sayma, …
  • Bilim: Su döngüsü, deniz altındaki hayat, etkileşimli elektrik benzetimleri, …
  • Coğrafya: Ülkelerin harita üzerindeki yerleri
  • Oyunlar: Satranç, hafıza, sudoku,…
  • Okuma: Okuma alıştırmaları (ingilizce)

Paket program içerisinde yer alan tüm faaliyetlerin listesini görmek için buraya tıklayın. Programın tek eksik yanı bazı faaliyetlerin sadece ingilizce dilinde hazırlanmış olması.

GCompris hakkında LKD‘nin hazırladığı sunu incelemek için burayı tıklayın. Ayrıca Enixma’nın bu sayısında da GCompris ile alakalı çok güzel bir yazı bulunuyor.  Doudou çocuk linux dağıtımı içerisinde de yer alan GCompris buradan indirebilirsiniz.

Max ve The Magic Marker ile çocuklar maceraya atılarak öğreniyor

 Max ve The Magic Marker (MMM) da birçok ödül sahibi fizik temelli bir eğitici program. Crayon Physics‘den farklı olarak MMM Max adındaki bir yumurcağın bazı zorlu platformları oyuncunun desteği ile tamamlaması üzerine kurulu. Oyuncu Crayon Physics’de olduğu gibi kalem ile 2 boyutlu nesneler çiziyor ve bunlar gerçek fiziksel nesnelere dönüşerek oyuna dahil oluyor. Oyuncu gerektiğinde bu ihtiyacı olan nesneleri çizerek Max’ın parkuru tamamlamasını sağlıyor. Oyunun Mac ve PC sürümleri bulunmakta. Ayrıca oyunu satın almadan önce deneyimleyebileceğiniz bir demo sürümü de mevcut.

Crayon Physics ile Çocuklar Oynayarak Fizik Öğreniyor

Crayon Physics çocuklara oynayarak fizik kurallarını öğrenebilecekleri ve problem çözme yeteneklerini geliştirebilecekleri faydalı bir program. Program tamamlanması gereken çeşitli görevler vererek aşama atlanması üzerine kurulu. Mac, Linux ve Windows sürümleri olan programın demo sürümünü buradan indirebilirsiniz. 20$’a satılan programın tam sürümünde 70’den fazla aşama bulunuyor.

Oyunun her aşamasında fizik kurallarına göre hareket eden bir top bulunuyor. Amaç kalemi kullanarak 2 boyutlu gerçek cisimler çizip topu hedefe (yıldıza) ulaştırabilmek.  Programın kullanılışını görmek için aşağıdaki görüntüyü izleyebilirsiniz.

Programın yaratıcısı Petri‘nin daha önce geliştirdiği çocuklara yönelik diğer eğitimsel programlarının bir listesini burada paylaşmış. Allah razı olsun diyoruz kendisinden.. :)